Søk i denne bloggen

lørdag 4. mai 2013

Vårkåpe i snøvær

I skrivende stund (4 mai) laver snøen ned ute.  MEN jeg har endelig blitt ferdig med ei vårkåpe som har hengt stille og uferdig i snart 1 år ! Den får derfor representere UFO både for mars og april.  Jeg startet på kåpa da jeg var på syweekend hos Sølvi Høibakken i fjor sommer. Så ble den hengende der gjennom hele vinteren, men nå er den klar for å møte våren og sommeren.  Stoffer og knapper er kjøpt hos Sybutikken på Lillehammer.

"Diana" er ikke så myk i kroppen, så jeg fikk ikke kneppet den helt igjen....

Ryggen har et kraftigere stoff med mønster, mens resten av kåpe er i naturfarget lin.

Foret er i bomull med stjerner på.

En liten detalj i knappelinningen.  Ideen til lommene har jeg stjålet fra Tullip og Tatamo.

6 kommentarer:

  1. Kjempefin kåpe! Nå er det bare å vente på vårvær :-D

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott kåpe, Elin! Nydelig stoff og fine detaljer! Du kan glede deg til å ta den i bruk, vi får satse på at våren snart kommer hit til byen :)
    God helg til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Så fin den er med mange fine detaljer. Og du møter vel heller ingen i Storgata med maken..

    SvarSlett
  4. Åh, denne var flott! Så mange fine detaljer og så det fine stoffet på ryggen da! Så flink du er!

    SvarSlett
  5. Såå stilig kåpe! Lekkert med det trykte stoffet øverst, og andre detaljer! :)

    SvarSlett